Pages

Thursday, September 29, 2011

kebiasaan............

selamat malam semua.....

mood: tak berapa nak baik...

motif: nak menulis pasal kebiasaan yang menjadikan kita nampak burok perangai..

setiap orang kan ada perangai yang kadangkala menjadikan orang di sekeliling hilang respect kat diri kita..tanpa kita sedari ataupun memang sengaja nak wat jugak.itu terpulang pada tafsiran sesetengah individu yang suka akan perangai kita atupun jelik,muak dengan kelakuan kita....entahla kita tidak akan pernah memuaskan hati semua orang....aku ingat akan itu..

di antara kebiasaan yang menjadikan kita burok perangai adalah:

  1. bercakap dengan nada marah
ini memang kerap la terjadi.Even aku pun akan melakukan benda ini...susah la nak cover suare aku yang loudspeaker ini..tapi biasanya aku tak cakap dengan kuat if aku baru kenal orang tu..agak-agakla kan..kot ye pown kao nak memekak ke apa...tengok la tempat kan....nie semua tempat kao nak wat macam tu..ape kes kan....

      2. menggedik
ini biasa dikaitkan dengan sifat perempuan....sedap je korang labelkan pempuan nie gedik..tapi tidaklah aku nafikan jugak..gedik yang sedap mata memandang aku tak kisah,tapi gedik yang mengada-ngada memang nak kenalah kan...aku saound je...muke tak boleh blah.....sometimes kita boleh beza sama ada orang tu real gedik or cuma nak buat-buat.

      3.Meminjam.
ha yang ini satu agi...sifat yang sangat la orang tidak suka...pinjam tu tak la kisah sangat kan..tapi tak pandai lak pulang..buat macam harta sendiri pulak..guna barang orang sampai rosak then baru la ingat nak pulang..Ada jugak yang sampai lupa pinjam ke barang??..nie memang la nak kena makan penyepak..(aku la yang sepak).normal la kan kita meminjam barang orang if barang kita tak cukup or nak guna sekejap ke..tp daa selalu sangat dan juga wat perangai macam tu..sape la nak bagi pinjam da...

     4.Tanya soalan bodoh.
ayat aku guna agak kasar....(bodoh)...maksud ayat aku tadi,dah tahu tentang sesuatu perkara tapi masih nak tanya semua orang....dan yang lebih menyakitkan hati pabila dia ada barang yang diperlukan bukan nak maklumkan pada kawan-kawan.telan sorang-sorang..nie biase terjadi kan..mesti korang pun pernah kena kan...itu aku pasti...contoh la: kawan korang ada nota yang penting,tapi diam je..then bile tanya kat die..eh korang nak ke????....

     5.kuat sentap
memang penat nak layan kerenah orang yang kuat tacing(sentap) ini..sampai nak cakap depan dia pun kena fikir sebelum cakap.nak maksudkan orang lain tapi dia yang sentap pulak..kan dah boleh jadi pergaduhan disebabkan salah paham....sampai menangis sampai....tak nak kawan,tak nak tegur....benda yang kecik boleh jadik besar......


Kebiasaan yang lain masih banyak lagi untuk aku senaraikan...di antara yang aku boleh tulis la ni...bukan aku nak cakap pasal sesiapa,aku juga pernah berada di dalam setiap kebiasaan yang menyebabkan orang tak suka kita...tapi kita kenala ambil tindakan juga..tak kan nak terus hidup dalam kebiasaan yang macam itu..

people change...we can improve ourself if we want rite..in order to do that,we need to evaluate and thinking what have we done and why this situation happen....

setiap orang melakukan kesalahan..cuma kesalahan itu boleh diperbetulkan atau mahu ianya terus dan terus berada di dalam kesalahan...










p/s : Tuhan tidak akan mengubah Umat Nya....melainkan kita sendiri yang mengubah diri kita.....sama-sama la kita beringat....hanya ingin memperbaiki salah dan silap diri sendiri......sambil itu..mengingatkan orang lain juga...ok la...sudah banyak rasanya...sehingga kita berjumpa lagi......salam......

Wednesday, September 28, 2011

suke belajo...!!!!!

okay.....

aku mulekan dengan lafaz salam dan juga selamat hari rabu korang.......hari ini macam biase pergi menunaikan kewajipan sebagai seorang pelajar yang baik...datang kelas awal..menaiki bus UPM....sejak-sejak tukar fakulti ini..makin jarang bertemu dengan budak-budak dari fakulti lain..maklumlah korang nak tahu..UPM kan luas....bersepah tempatnya...hihhii...(xpasal aku kne buang U nanti).maka dengan itu,aku hanya berjumpa dengan budak fakulti aku la..kelas pun daa banyak tak sama....semakin menuju ke penghujung ini.makin berbeza haluan masing-masing....semua sudah mula memilih tajuk untuk projek tahun akhir....kadangkala terasa begitu cepat masa berlalu..hampir 3 tahun sudah aku mengambil ijazah....hihihi....so umur pun semakin la meningkatnya...juz perangai adalah yang makin berubah kan...korang pun mesti macam itu juga kan......

so...aku ni memang la waib kat mane-mane pun mestilah mengambil gamba..kawan-kawan dan keluarga n yang mengenali diri ini sudah masak dengan perangai aku yang suke akan bergambo ini....hihihihi...
tengah dalam kelas pun aku masih sempat nak ambil gamba...tak caya..meh tengok meh...

tengok...hp,domo sume ade....

fokus la konon mule2..

ade penyibuk kt tepi..rumate aku

ok..makin tak fokus....

tangan saba telah hilang....tgk gmbo atas

lansung tak fokus....jwb hp dalam kelas..pe kes???          
oleh itu....aku suke blajo..hihhii....jangan main2 dalam kelas mak aku pesan....tapi aku main2 jugak....ish2..ape nak jadi la aku nie.....









p/s: nie bile kebosanan tahap gaban,biase nye aku tak jadi cmnie..ngee...jangan ikot tao....amalan yang tersangat la baik nie...xley diikuti ok....bubye korang......luv u all.....=P

Wednesday, September 21, 2011

tidak kisah la apa yang korang fikir

PENAT....
daa jadi salah satu benda paling dekat dengan hidup aku sekarang...
MELUAT...
juga daa menjadi semakin parah dalam kamus hidup aku sekarang......
apa nak jadi..jadi lah..tak kuase aku nak halang dan menasihati....berani buat berani lah tanggung kan....

sesuai dengan tajuk entry kali ni...aku daa tak kisah wei.....serius nie..

fullstop.........

Monday, September 19, 2011

bicara tentang cinta...

salam semua...

"bila kita berbicara tentang cinta dan perasaan,sebenarnya kita berbicara tentang sesuatu yang tidak terjangkau oleh akal fikiran.hati kita dicipta dengan bentuk yang sangat kecil,tetapi kedalamannya tidak pernah kita jangkakan...."

begitu juga dengan istilah serta pengertian cinta...cinta yang di istilah perasaan sayang pada seseorang mahupun benda yang paling rapat dengan kita tidak sama dengan pengertian yang di berikan oleh orang lain mengenainya..cinta adalah subjektif..di mana pengertian sebenar hanya dirasai oleh yang dapat merasa nikmatnya cinta...pengertian yang tiada salah mahupun benar......kadangkala di salah erti..kadangkala membuat onar dan duri dalam kehidupan...cinta yang suci dan abadi di salah anggap.....

akan tetapi...kita lupa....CINTA teragong adalah cinta pada PENCIPTA dan Penguasa alam semesta.....iaitu CINTA PADA ILAHI...

Ya Allah,....betapa Alpa diriku ini...masih mencari sinar cahaya dan Petunjuk Dari Mu Ya Allah...berikanlah aku kekuatan...agar dapat ku teruskan perjalanan yang masih panjang ini...menuju ke jalan Mu...menjadi umatMu yang benar-benar berada di atas jalan kebenaranMu Ya Allah.....

masih ada sinar buat kita....insyaAllah.....amiin

Thursday, September 15, 2011

tersangat la gumbire nye diriku ini....

salam korang-korang yang dikasihi....

selamat malam....

wah..hari ini mood aku sangat la baek.....esok pulak mahu blik ke kampung halaman..hihihi..bukanla....ke rumahku syurgaku la....

okay..entry kali ini nak cite pasal entry yang sebelum nye.....

aku telah pun berjumpe dengan blogger NURUL AIN ABU SALAM

aku telah membeli handbags dengan banyak nye..hihhi..takde la banyak sangat..hihihi...tapi adalah dalam 4 biji..ngee.....memang sangat cantik la korang......sangat-sangat..rambang mata nak beli yang mana tao....adoi...
dah la yang menjual nye pown gojes gitu.....tak sangka ketemu jugak aku dengan k.ain nie...cantik orangnye..lembut aje...cewah......

mari aku sajikan mata korang dengan hidangan beg2 yang gojes aku telah beli ini..jangan jelez tao....cantik tao..ngeee......

cun kan

lil sis

mine...hihhi

also her

suke sangat...hihhii

free gift...

same jgk..free gift...mmg suke la
ha mestilah korang jeles kan..(aku perasan je kan) tak kisah la kan..janji pada aku cantik dan harganya berbaloi daa cukup daa.....nanti aku akan beli agii kat kak Ain nie.....hehehehe..maka dengan ini untuk penutup kepada entry pada kali ini..aku juga telah menyediakan gambo aku dengan die..hihihi dan kawan-kawan yang telah membeli..thankzz korang...
special thankz to Kak Ain juga....kerna telah sudi datang ke UPM ini...hihihhi.....

see..she look gojes sangat...segan nk gmbo..oppss gedik aku...

die gojes..aku xpown.....

cun melecun kan...

over excited meyh aku nie

so aku nak mengemas pulak...sok nak balik....till then see u olls next entry k....have  a gud day...n time kasih membaca blog aku yang tak seberapa....sowie sbb gmbo xbape cntk.....sob..sob..edit ckit daa......hihihhi..........

Wednesday, September 14, 2011

semoga impian menjadi kenyataan.....

salam semua.....

petang-petang ini..mood makin ceria pulak....

knape ceria..nanti la aku cite kt korang ek..if semua daa jadik..ngee...

nk wat korang suspen ckit....

tunggu tao...

sat je...

hihii

Tuesday, September 13, 2011

selamat hari selasa..

salam semua....

pagi ini bangon dengan hati yang sangat gumbira...kenapa????

sebab tiada kelas pada pagi ni...hehehe

kelas aku pukul 2 nanti...sangat seronok dan gumbira....

so kerja yang perlu di buat hari ini adalah
  1. basuh baju
  2. kemas barang
  3. kemas bilik
  4. makan-makan
  5. baring
  6. tengok movie..
wah...banyak sudaa...ngee....i like bile kelas lambat ni..mengajar aku makin malas..cmne nie......xpela..hari ini je kan....

okay...cerita tentang laen pula.....semalam aku telah pegi jalan-jalan.....
pegi beli barang dan juga jeng-jeng.....

lekat duit raye en.panjang ucuk bg

suke sangat

Monday, September 12, 2011

masa yang ditunggu telah tibe...1st day klazz

salam semua.....

aku sudah pun menjejakkan kaki ke bumi UPM yang terchenta ini....sem ini bilik baru,rumate baru,fakulti pown baru..wa cakap lu......

padahal member lame jadik rumate...so aku kena la mule dengan azam baru...ewaahh kemain aku kan....nk berazam baru jugak...

so aku pun sudaa mule untuk pegi ke klaz...dan apa yang aku pelajari pada hari ini adalah...

AKU TELAH SESAT....

i'm lost in the middle of nowhere......adoii...cmne ley jadik camtu....sebab kami telah pun di tukarkan ke fakulti yang baru..lebih jauh dari yang lame dan sangat tidak tahu ke mana arah tuju...hahahaa
jadik pusing2 la kami mencari kelas tadi...sedey wooooo.....

harap2 pasnie daa tak sesat lagi.....kesian tao kat aku dan kengkawan...

ok la...mahu ke kelas sudaa...
nanti malam aku update agii.....siap dengan gambo la..macam biase..ngee...
bubye korang...
thankzz for reading.....

Thursday, September 8, 2011

SELAMAT HARI LAHIR......................

salam semua....

semalam adalah hari yang paling bahagia buat aku...

nak tahu apa.......hari kelahiran aku...amboi sudah menganjak usia ke 23 sudah....

semakin berumur dan aku kena semakin matang.....hehehe

matang la sangat......

apa-apa pun..terima kaseh kepada rakan-rakan dan sahabat yang sudi wish dan ingat bufday aku...aku sangat terharu...

tak lupa juga pada keluarga aku....

i like it

tdap tao..hehe

thankzz to sistahood

aku...sudaa 23 sudaa

Saturday, September 3, 2011

salam syawal semua..

assalamualaikum dan salam syawal semua...

Alhamdulillah......

semua sudaa merasai keindahan syawal pada tahun 2011 ini...
kesempatan ini..aku nak memohon maaf di atas segala salah dan silap sepanjang bergelar blogger...walaupun baru stahun jagung dalam dunia blogging ini.....aku sangat bersyukur dan berterima kasih pada pembaca dan pengkomen yang sentiasa ada di samping aku..ngee..perasan kowt aku....

mood raye masih ada....so aku nak mengupload la gambo2 aku sepanjang raye tahun nie......
1st eid

jom jalan

2nd eid

pose at ma granny's house