Pages

Monday, October 31, 2011

belajar untuk terima kenyataan....

assalamualaikum

salam sejahtera dan selamat hari isnin kengkawan

hidup mesti berani terima kenyataan

hidup mesti berani terima kegagalan

hidup mesti berani menempuhi cabaran

kadangkala kite di atas dan kadangkala kita bi bawah

ibarat putaran roda, itulah kehidupan

Saturday, October 29, 2011

Quotes

beauty is more than just look..
it's about how you present yourself
how you speak
how you interact with people..

Friday, October 28, 2011

seminggu

Alhamdulillahh....

assalamualaikum semua......apa khabar....hihihhi.....

sudah seminggu aku di rumah.....so hari ini aku akan balik ke UPM....alamak..bermula semula keserabutan aku..hihihi....

aku juga menjaga si kenit dan si nakal yang ada kat rumah nie.....

macam-macam ragam daa ade...hihihi...

thankz jugak kat my incik panjang Ucuk sebab sudi datang melawat anak sedara aku baru lahir....

his name is MUHAMMAD AMMAR RAYYAN


ammar rayyan



my incik panjang ucuk



Friday, October 21, 2011

He just Test me.....

Assalamualaikum...

it rains heavily ... when me and a friend were heading to the lab for amali, wearing white jeans ... we are running at full speed ..but it was not the story I want to tell on you ... this week is a very challenging week for me .. with the exam paper, a proposal that somehow several times rejected by my supervisor was very stressful ... until now I'm still stress ... please help me Gods ....gives me strength to go through all this pain.....keep me in your guidance and bless me for all the right thing i want to do.......my journey has just begin...........


Add caption      

Tuesday, October 18, 2011

Monday, October 17, 2011

perasaan....

salam semua.....

mood: i'm not okay..

semakin sibuk dengan benda-benda yang semakin penting....test lagi..kuiz....asgmnt...lab report..dan sebagainya..itulah hidup sebagai seorang pelajar kan...

tibe-tibe merindui kehidupan di bintulu......pergi ke pesta konvo......tengok sudah banyak perubahan selepas aku tinggalkan...hihihi...untung kan..pelajar baharu.....i'm really miss all the moment i've been there....

luv being there for 3 years

UPM kampus bintulu...always in my heart


dalam laminar hood..culture fungi..isolation process



rindu yang makin menebal..menjadikan aku semakin ingin menjejakkan kaki ke sana lagi..
entah bila la aku dapat pergi sana lagi..insyaAllah satu hari nanti...
suasana yang kehijauan..
persekitaran yang sesuai untuk pembelajaran..
cuma satu masalah..
jauh daripada keluarga dan sahabat...

























p/s: mase ini la mood nak menjadi tidak baik....jauh2...aku nak hepi je..........

Sunday, October 16, 2011

new look.....................


bile aku daa tak ade keje...inilah hasilnya...hahhaha
korang jangan gelak ek...
which one better????

i juz luve to snap my pic....alone....hahahhaa....

sowie rumateku.....kena tengok kerenah aku yang tibe2 je nak bersolek nie....hihihih

pesta buku....

salam semua...semoga berada dalam keadaan yang sihat hendaknya...hihihihi

oka...sebenarnya dah lame daa entry ini nak ditulis..tapi apakan daya masa tidak mengizinkannya untuk ditulis....aku sekarang tengah sibuk nak menyiapkan proposal yang harus dihantar sebelum 21hb nie....adoi..Alhamdulillah sudah siap...cuma perlu dibaca dan di komen oleh supervisor aku aje......

semua mesti daa tahu kan...ada pesta buku dekat MAEPS......so aku pun tidak ketinggalan la mahu pergi jugak....sangat la gumbira tak terkira...hihii...aku pergi dengan akak n adik aku..kawan-kawa pun turut serta...so kami pun pegi la......'
setibanya di sana......terkejut sangat sebab ramai nye la orang dan semua membawa kotak yang dipenuhi olah buku.buku.....

aku pun rambang mata nak pilih yang mana....banyak sangat kan.....

so aku pun beli 3 buah buku......dan inilah buku-buku yang aku beli....








antara yang aku beli...ade agi 2..tp xmsok pic..hihihi

Tuesday, October 11, 2011

I like it.....






>
>
>
>
>

p/s : letting go is one of the hardest thing we will ever face in life.......

Friday, October 7, 2011

......


i need strength...
i need shoulder to cry on...
i need hand to hold me..
i need someone close..
i need u...
i really need all of this.....


Tuesday, October 4, 2011

cik TOM owh cik TOM

salam semua...

sebenarnya masak nye semalam...tapi malas nak menaip...so aku wat untuk entry kali ini la....hihhii....

rumate aku si Zur yang teringin nak makan tomyam..so alang-alangkan...kami pun beli dekat pasar malam bahan-bahan untuk buat tomyam...dahla murah..dan segar-segar jugak sayur-sayur yang ada kat sana...maklumlah..kami kan muka pasar malam...hihhi..wajib pegi...kalo bukan hari isnin...kami pegi hari jumaat...hhiiihihih

so kami pun meminjam la rice cooker dari ex rumate lame aku Shifa.....hihhhi..masak tomyam dalam rice cooker..korang ade....kami ade...ngee....

so bahan-bahan yang diperlukan adalah...

  • perencah tomyam
  • kiub ayam/ataupun knor pasti sedap/maggi cukup rasa
  • sotong/udang/ayam/daging (ikut korang la nak yang mane)
  • kubis bunga
  • kubis biasa
  • brokoli
  • cili padi
  • serai
  • daun limau purut
okay....sekarang korang akan di sajikan dengan gambar-gambar yang sempat di ambil....sebelum kami melantak dengan rakusnya.....

tomato yang tedap

brokoli,cendawan,bunga kubis

lobak dan kubis

bahan-bahan yang diperlukan

sudah masak

dan hasilnya...sedap wooooo

KHAS buat ibu tersayang.....

29.09.2011....

hari kelahiran ibuku tersayang.....

kami telah rancang untuk menyambut hari lahir ibu di rumah...aku beserta adikku dan kakakku telah pun balik untuk menyambutnya.di ikuti oleh my incik panjang Ucuk jugak...anak buah yang paling excited....nak jumpa dengan acik dede die cakap....

aku balik hari jumaat..tiket bus pukul 3.30pm....mesti naek bus pink...iaitu bus Bulan Restu...diminta oleh anak buah aku..harus naek bus pink...adoi la....suke sangat wana pink kowt..tak paham aku...

kami telah pun membeli kek...mango cheese untuk ibuku.....

khas buatmu ibu

kali ini..laksa..mak buat....tedap sangat....
semoga Allah panjangkan umur mak aku.....

selamat hari lahir yang ke 54 mak....sayang mak sangat2....



p/s: gambar selebihnya dalam hp ucuk...adoiayi....