Pages

Tuesday, October 4, 2011

cik TOM owh cik TOM

salam semua...

sebenarnya masak nye semalam...tapi malas nak menaip...so aku wat untuk entry kali ini la....hihhii....

rumate aku si Zur yang teringin nak makan tomyam..so alang-alangkan...kami pun beli dekat pasar malam bahan-bahan untuk buat tomyam...dahla murah..dan segar-segar jugak sayur-sayur yang ada kat sana...maklumlah..kami kan muka pasar malam...hihhi..wajib pegi...kalo bukan hari isnin...kami pegi hari jumaat...hhiiihihih

so kami pun meminjam la rice cooker dari ex rumate lame aku Shifa.....hihhhi..masak tomyam dalam rice cooker..korang ade....kami ade...ngee....

so bahan-bahan yang diperlukan adalah...

  • perencah tomyam
  • kiub ayam/ataupun knor pasti sedap/maggi cukup rasa
  • sotong/udang/ayam/daging (ikut korang la nak yang mane)
  • kubis bunga
  • kubis biasa
  • brokoli
  • cili padi
  • serai
  • daun limau purut
okay....sekarang korang akan di sajikan dengan gambar-gambar yang sempat di ambil....sebelum kami melantak dengan rakusnya.....

tomato yang tedap

brokoli,cendawan,bunga kubis

lobak dan kubis

bahan-bahan yang diperlukan

sudah masak

dan hasilnya...sedap wooooo

KHAS buat ibu tersayang.....

29.09.2011....

hari kelahiran ibuku tersayang.....

kami telah rancang untuk menyambut hari lahir ibu di rumah...aku beserta adikku dan kakakku telah pun balik untuk menyambutnya.di ikuti oleh my incik panjang Ucuk jugak...anak buah yang paling excited....nak jumpa dengan acik dede die cakap....

aku balik hari jumaat..tiket bus pukul 3.30pm....mesti naek bus pink...iaitu bus Bulan Restu...diminta oleh anak buah aku..harus naek bus pink...adoi la....suke sangat wana pink kowt..tak paham aku...

kami telah pun membeli kek...mango cheese untuk ibuku.....

khas buatmu ibu

kali ini..laksa..mak buat....tedap sangat....
semoga Allah panjangkan umur mak aku.....

selamat hari lahir yang ke 54 mak....sayang mak sangat2....



p/s: gambar selebihnya dalam hp ucuk...adoiayi....