Pages

Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah

Salam semua.....

Selamat Tahun Baru 1434H....

Alhamdulillah kite sudah masuk tahun baru......Salam maal hijrah kepada semua......di kesempatan ini aku nak mintak maaf andai kata ada tersalah silap sepanjang aku ade blog ataupun kepada semua yang mengenali diri aku ini....banyak salah silap aku sepanjang tahun lepas.....aku harap tahun baru ini akan memberi sejuta makna yang baru dalam kehidupan aku...mulakan azam yang baru, matlamat yang baru..dan semua yang baru.....orang je lama.....tak leh baru dah....hahhahaaha


Semoga Tuhan melimpahi RahmatNya kepada kita semua...amin...InsyaAllah.....



Salam Maal Hijrah.....=)


Friday, November 9, 2012

Bacaan Yasin

Assalamualaikum...

hari ini hari Jumaat..penghulu segala hari.....hari akhir untuk bekerja minggu ini....seronok sungguh.....hihihihihhi....

hari ini ada bacaan yasin di pejabat sempena masuk pejabat baru.....Alhamdulillah.....benda-benda macam ini memang penting....maklumlah masuk tempat baru kan...maka kita kena la buat bacaan yasin dan doa selamat....mengelakkan terjadinya sebarang kemungkinan yang bakal berlaku.....betul tak???

begitu juga sekiranya kita masuk rumah baru,hostel ke.....pendek kata semua yang dah lama ditinggalkan dan yang baru mesti buat punya lah.....pada masa yang sama dapat jugak kita berkenalan dengan lebih rapat dengan kakitangan pejabat....dan juga eratkan sillaturahim sesama insan.....amin...

Anyway...ini adalah yang pertama kali dalam hidup aku buat bacaan yasin untuk pejabat...selama ini tak pernah duduk pejabat tao...duduk ladang je la aku ini.....bila dah duduk pejabat,baru tahu persekitaran pejabat macam mana.....




Thursday, November 8, 2012

Need to focus more..

Salam.......

tajuk kali ni tak boleh blah kan.......

Anyway....susah sungguh nak fokus sekarang ini.....time kerja pun payah nak fokus tao lately......i'm not sure why all this thing happen to me......Kurang kesedaran betul aku ini....

So,untuk mengelakkan kejadian sebegini jadik....aku dah ambil satu langkah untuk mengekalkan keFokusan aku........


  • Sediakan barang-barang keperluan awal....(baju+tudung)
  • Minum Nescafe (jangan bagi hilang fokus)
  • Tulis senarai kerja yang perlu dilakukan..(list kerja)
  • Must have sticky notes..
dan yang paling penting adalah......jangan lupe letak mana barang-barang yang nak digunakan....hah....penat tao nak carik dan nak fokus cari dan cari dan cari......nak kata banyak makan semut....tak pulak nampak termakan or terminum.....adoiiii...sungguh pelupa aku ini....

FOKUS dan sentiasa cuba untuk buat yang terbaik.............hebat tak.....




Tuesday, November 6, 2012

Quotes of the Day...


the Best Day

Assalamualaikum....

holllaaa everyone......

hampir ke penghujung tahun sudah kita....Alhamdulillah....syukur sebab masih lagi sihat dan bernafas di bumi ini.....tahun yang paling sibuk untuk keluarga aku......  adik aku berkonvo tahun ini.....maka si kakak hanya menghadiri majlis tersebut....hihihihi

USM,Penang....

Skill Tech, Melaka

Tahniah adik-adikku.......

tunggu turn aku lak ek...hahahahahahaha...insyaAllah.....next year....

ok...korang da keje kan..so pe lagi..blanje aku ok................I'm PROUD of you......this is the best moment for you to celebrate...after awhile be a student...........

now...you have to move to another phase of your life....................