Pages

Thursday, January 10, 2013

Tahun berganti tahun

salam semua...

agak lame aku menyepi dari menulis dan dah 10 hari kita dekat tahun baru 2013 ini...2012 meninggalkan banyak memori yang akan ku kenang sampai bila-bila.....macam tak percaya aku dah tamatkan praktikal aku...dan sekarang aku masih lagi menganggur dan menjadi suri rumah..hahahah....aku malas nak cari kerja lagi...padahal tengah tunggu interview la.....ade jugak la kerja yang dah aku apply tapi....If ianya rezeki aku,maka aku dapatlah kan...if bukan....aku redha aje....bukan apa..kadang-kadang tu aku tengok kawan-kawan dah ade kerjaya...aku pun nak jugak la......tapi aku kena sedar dan percaya...yakin.....mesti ada rezeki untuk aku....cuma ianya datang lambat atau cepat....InsyaAllah.....

Macam biase la kn....tahun baru semua azam nak baru je kan.....bersemangat giler aku......=)


  • Simpanan sendiri
  • dapat kerja
  • buat bisnes
  • berjaya jadi anak yang berguna

Itu adalah di antara azam aku yang aku nak capai, pasal simpanan tu,adelah aku menabung sekarang...tapi bak kata pepatah "sikit-sikit lame-lame jadik la bukit". nak jadik bukit tu yang aku tak tahu bila....hihii
Yang penting usaha kena ada kan.......

dan juga aku tengah memikirkan untuk menyambung pelajaran aku...korang fikir macam mane?? perlu ke aku sambung atau tidak?? aku pening jugak fikirkan perkara ini...macam-macam sebenarnya aku fikir....banyak perkara bikin pusing....maka dengan itu, aku berserah.......

lagipun..umur aku dah makin banyak tahun ini..perancangan masa depan perlu menjadi keutamaan.....betui tak...bukan boleh main-main wei........25 tahun beb....aku dah nak masuk 25 tahun.....Alahai masa makin cepat berlalu.....I'm getting old frend....hihihihi

okla.......makin banyak aku membebel lak....aku harap tahun ni...menjadi tahun bermakna buat aku dan kehidupan aku...insyaAllah.....


aku jugak nak doakan pada semua...moga-moga kite menjadi insan yang baik dan berjasa.....percaya pada kekuatan diri kita dan paling penting ingat Allah sentiasa ada..........