Pages

Wednesday, April 16, 2014

New Environment

Alhamdulillah......

nak cerita pada korang semua.....dah dua hari masuk kerja tempat baharu..... masih lagi blur-blur tapi dah makin faham kerja yang bakal dibuat nanti....

Dah takde dah kerja makmal...... Doakan semua okey korang....


till then......see ya

Thursday, April 3, 2014

Setahun Berlalu

Salam......

setahun dah berlalu.......dan kura-kura aku dah makin besar uolls... Thank you ayin hadiahkan.......luv u bebeh....dah kawen jugak si beby dan Yayang nie...sama cam ko dan ijal la....hihihihihi..pom boleh jugak...

my Babies......cinonet masa ni

Now..........................................................

Beby dan Yayang

the leader Khang

Again Khang

Playing together......partner beby n yayang
Nak jaga kura-kura ni senang aja korang...yang penting kena sediakan tempat untuk dieorang berjemur...maksudnya kan....letak lah batu ke, jambatan macam aku letak tu ke....untuk dieorang berjemur..takkan la asyik duduk berendam dalam air je kan......Jaga kura-kura jugak tak cerewet...pada aku la.....just bagi pellet yang boleh beli dekat kedai aje....kalau nak senang lagi...selang seli dengan kangkung....iyela dah memang makanan dieorang kan......

Tip lain yang boleh aku kongsi dengan korang...kura-kura ini kena jemur dieorang jugak...letak la kt luar rumah dalam 10-15 minit macam tu lah..bagi dieorang kena cahaya matahari...kalau tak nanti dieorang cepat kena infection...iaitu Fungus infection..Cengkerang dieorang akan jadi putih-putih. kalau makin banyak nanti efect pada kesihatan dieorang jugak. Dulu aku tak tahu....pergi tanya kedai pets dan aku banyak jugak baca daripada blog yang bela kura-kura ni..Dah dapat jawapan......

Tapi yang si Khang tu berlagak sikit...yela....dah tua kan.....dia akan makan bila orang tak tengok dia.....shy shy la kononnye....hahahaha... Yang si Beby dan Yayang tu rakus bila masa makan uolls....mesti naikkan badan nak panjat akuarium tu mintak makanan......yang seronok sebab binatang ni tak berbulu.....anak buah aku tu bukan boleh sangat dengan binatang berbulu ni....

jenis makanan yang korang boleh bagi......dan biasa yang aku beli adalah



google image...kangkung
Dan...Impian aku sekarang....nak beli kura-kura ni lak...


Cun kan.......Aku dah tanya dah harga dia.....mahal kot...rm500 untuk anak dia....sekali dengan lesen....kalau nak besar rm750......fuhhh kumpul duit dulu lah...hihihihi