Pages

Thursday, September 22, 2016

Hari raya Korban 2016

Assalamualaikum

Tahun 2016 ni tahun paling sedih jugak lah...Mak dan Abah takde waktu raya korban hari tu. Mak dan abah dapat jemputan jadi tetamu Allah di mekah..Alhamdulillah walaupun menangis waktu hantar mak abah hari tu, tapi aku tahu diaorang seronok sangat dapat jadi tetamu Allah, bukan senang nak dapat giliran. Sementara mak abah masih lagi sihat ni, memang rezeki dieorang.... syukur Ya Allah... So waktu raya tu..memang aku la kena ambil alih tugas dapur, nak masak juadah apa untuk raya...Macam terer sangat je kan....padahal aku tak la pandai sangat jugak.... 

So, aku pun fikir-fikir masak benda yang paling mudah nak sediakan...

  • Nasi Ayam
  • Spagetti
  • nasi impit kuah kacang
  • Kek batik
Dan aku pun tak jangka jugak lah ramai sedara mara datang... terkejar-kejar jugak la.. nasib lah ade akak ipar dan adik tolong....oh tak lupa jugak nenek aku.....tukang pemerhati.....dah la pertama kali buat kuah kacang tanpa mak..biasa memang mak yang masak...walaupun tak la serupa macam mak masak...tapi intan pandai dah jugak...hihihi puji diri sendiri....Husben pun tak dapat balik jugak masa raya haji hari tu...sedih tao iolls....sebak je rasa....dia kena outstation kt kemboja....so dah kerja nak buat macam mana kan...........








cerita raya haji aku.....hihhi walaupun mak buyung dah sarat..tapi iollss nak jugak bergambar lawa-lawa...hihihihii....